torsdag 16. august 2012

Lago 69 og "hviledag"

For første gang ever stilte jeg ikke alarmen, da de to andre gjorde det. Begge mobilene feila, og jeg våkna tilfeldigvis kl sju og vekte de andre. Fikk pakka oss ut fort som bare det og heiv i oss frokost før taxien kom. 3 timer i taxi på verdens mest humpete vei, før vi kom fram til Huarascan Nationalpark. Turen var mye mer krevende enn noen hadde forestilt seg. rundt 700 høgdemeter opp til 4800 m.o.h. Jeg var heldigvis rimelig aklimatisert så det gikk fint. Ronnie (far Israel) måtte snu. Lagunen var flott, blå med fjell rundt. Tok noen bilder og kom oss ned igjen. Snakka en del med Hamish fra New Z, og vi bestemte å spise middag sammen den kvelden. Barak og Ronnie ble også med. Jeg fant meg et billig og stusselig hostell, der eieren mente det var loco at en gringo var solo på tur.

Neste dag ble hviledag. Lette meg fram til "Edwards Inn" som var anbefalt i den hellige boka og booka meg inn hos han og kjæresten fra USA. Ingen andre der, så hadde hele dormen for meg selv. Fredy skreiv en mail, der han anbefalte å sjekke ut Infinitive travels. Han skreiv en teit mail til meg, om at han ikke kunne møte meg likevel. Jeg ble selvsagt rimelig forbanna og oppgitt, noe han virkelig fikk se i mailen jeg skrev tilbake. Tar meg selv i å tenke "typisk Sør-Amerikanere".

Jaja tenkte jeg, får sjekke ut dette Infinitive travels da, og på vegen dit ble jeg stoppa av en kar som satt på fortauet. Han spurte hva jeg dreiv med og plutselig var jeg inne på et hostell og skøyt med gummipiler på en plakat og dansa salsa. Han var eieren av hostellet "Lost and found", og inviterte meg på middag og Pisco Sour samme kveld. Jeg takka ja og forsvant ut igjen. Ble med Barak til Galaxy travels og fikk sjekka ut mulighetene for en topptur. Var litt skeptisk til dette selskapet, men det skulle vise seg å være det lureste jeg gjorde på hele turen. De som jobba der var meget avslappa til det meste og her nytta det ikke å ha det travelt eller på veg til noe. Fikk heller ikke mye svar på ting og tang. Jeg liker egentlig ideen om å se hva som skjer og ta det som det kommer. Finn ut av ting sjæl! Barak var ikke typen som ville finne ut noe som helst selv, han spurte om ALT. Sa jeg skulle komme innom seinere når jeg hadde bestemt meg. Booka en annen tur med sykkel til neste dag og gikk til middag på "lost and found" hostell. Eieren var meget ernergisk, men likte det i grunn. Fikk noe mat, og vi drakk litt øl og god pisco og lærte de andre på hostellet hvordan en danser salsa. Var fornuftig og la meg i rimelig tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar