fredag 17. august 2012

Sykkeltur i Andes

Sto opp til solskinn neste dag og frokost på taket. Masse frokost. Hadde selvsagt rota bort kartet fra Mountain Bicycle Adventure, og sprang rundt for å finne plassen til kl ti. Tenkte at dette aldri kom til å gå, men banka på et hus i en gate og jammen visste de hvor jeg skulle. Kom pustende og pesende opp til en kar som mekka på noen sykler. Han hadde ikke dårlig tid og jeg var den eneste som skulle på tur. Taxi med sykler opp i Cordilla Negro og starta på en ganske så hard sykkeltur. Oppover og oppover til et pass, og da bar det nedover på sti og grus. Guiden var middelaldrene og meget stolt av yrket sitt som guide. Vanskelighetsgraden steig betraktelig etterhvert, og han lært meg en del teknikk på stisykling. "Dont break, and keep going Eliiiii". Rimelig sliten etter 3 timer oppe i høgda på sykkel. Kom meg tilbake til hostellet og sovna i senga etter en dusj. Hadde avtalt med hostelleieren at vi skulle lage middag sammen, og rundt kl ni var vi i gang med pastalaging. Det ble utrolig godt.

Før middag rakk jeg å stikke innom Galaxy. Der, bak disken satt det en gutt med verdens herligste smil. Jeg satte meg ned og satte i gang med engelsk. Han snakka bare spansk og inviterte meg på øl i setning nr 2. Jeg skjønte ikke helt at dette faktisk var en invitasjon og sa noe om at jeg måtte tidlig til sengs pga turen neste dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar